Ik heb schade aan mijn auto en weet niet van wie. Kan ik hier wel iets mee?

Ik ben WA+ verzekerd en weet dat t om een witte auto ging meer weet ik niet. Kan ik wel claimen bij mijn verzekering om moet ik daarvoor een aangifte doen? Politie ziet mij aankomen zonder goede info.

12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

U bent hier niet voor verzekerd. Onder strikte voorwaarde kunt u aanspraak maken via het waarborg fonds. Zo moeten er getuigen zijn dat de auto voorheen onbeschadigd was, en dat u moeite heeft gedaan de tegenpartij te achterhalen, ook moet de schade zichtbaar van een ander motorrijtuig komen.

Mocht je volledig aan deze eisen voldoen, is er ook nog sprake van een eigen risico van €250,-. Via google kun je meer informatie vinden over het waarborgfonds
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoi,sowieso aangifte doen en in principe kan je dan een claim in dienen bij het waarborgfonds.
Misschien heeft de witte auto meer op zijn geweten daarom moet je aangifte doen en heb je getuigen dat maakt de zaak beter bewijsbaar en helpt bij de onderbouwing van je claim bij het waarborgfonds motorvoertuigen

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een WA+ dekt geen schade zonder dader. Daarvoor heb je een volledig cascoverzekering nodig.

Je kunt wel, als je eerst bij de politie langs bent geweest en aantoonbaar hebt gemaakt dat je de dader écht niet kunt achterhalen, een beroep doen op het waarborgfonds.

Dat is echter geen vetpot en dekt de schade vaak maar ten dele.

Zie ook de bron waarin e.e.a. beschreven staat.