Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik gemakkelijk de radio connector uit mijn autoradio halen?

In mijn oude autoradio zit een standaard connector (voor de stroom aan de autoradio) , die muurvast zit. Deze moet eruit, zodat ik die connector kan aansluiten op een Sony radio adapter. Er zit wel een "lipje" die ik een klein beetje kan buigen (naar binnen of buiten), maar dat helpt niets.

Is dit normaal, dat die connector zo muurvast zit? Ik kan met geen macht aan dat ding trekken, er komt gewoon geen beweging in. Kan me voorstellen dat dit een stukje anti-diefstal is, maar de huidige radio moet er toch echt uit. Ben bang dat ik anders alle draden kapot trek...

Iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je een close-up foto doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat momenteel even niet, maar het is zo'n geval: http://img230.imageshack.us/img230/8872/isonr6.jpg Dat zwarte "blok" zit dus muurvast in mijn autoradio en moet eruit. De adapter voor mijn Sony moet daar namelijk aan vast, die op zijn beurt weer uitmondt in een 16-pins Sony connector.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Heb je al verder gekeken, dus de connector iets naar je toe getrokken en gekeken of er verderop niet nog een connector zit? Dat was bij mijn Renaultje ook het geval en die tip van de autovakhandelmeneer heeft er voor gezorgd dat ik niet een dure verloopstekker hoefde te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die connector is de enige. Het is volgens mij zo'n ISO connector, die dus direct "vanuit de auto" (verdwijnt ergens in het dashboard) naar de autoradio loopt. Alleen ik probeer nu met wrikken en wringen dat onding los te krijgen. Heb ook weinig ruimte, maar ik weet niet of een schroevendraaier kan helpen (om ertussen te duwen).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding