Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als een taxi je naar je bestemming heeft gebracht en het daar blijkt dat je niet genoeg geld hebt?

Toegevoegd na 6 minuten:
En als je zegt geen geld op je bankrekening te hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Met diezelfde taxi naar een pinautomaat rijden !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan laat die je naar een geldautomaat brengen en dan de rest betaalen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zal van de chauffeur en het tekort afhangen.
Als je een duppie te kort hebt zullen sommige chauffeurs daar niet moeilijk over doen. Anderen zullen het liefst je hoofd van je romp scheiden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan krijg je een rekening thuisgestuurd, die je geacht wordt te betalen. Bovendien wordt er een aantekening van gemaakt. En betaal je niet, dan komt dat taxibedrijf je NOOIT meer ophalen als je belt. Soms zeggen ze dat ook, soms ook niet. Die niet betaalde rekeningen gaan trouwens gewoon naar het incassobureau. Dus hoe dan ook, vroeg of laat betaal je ze.

Als je met de taxi gaat, weet je wat dat (ongeveer) kost, dus zorg je dat je dat bij je of in elk geval op je rekening hebt. Dat lijkt mij de normaalste zaak van de wereld. Om zwart te rijden met een taxi moet je wel een enorme plaat voor je kop hebben.

Mijn oude buren (die hadden een paar van die platen, moet ik zeggen) hadden de gewoonte taxi's te nemen en nooit te betalen. Na een half jaar ofzo was er uiteindelijk nog maar één taxibedrijf in de wijde regio dat ze meenam, maar alleen bij vooruitbetaling. Ook die heb ik na een keer of drie niet meer gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat weet je van te voren.dus neem je geen taxi.of je vertelt het eerlijk en dan hoor je wel.vraag wat het ongeveer gaat kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst overweeg je samen met de chauffeur de mogelijkheden om geld te verkrijgen ( pinautomaat , familie , buren etc ) . Lukt dat niet dan kan het zijn dat de chauffeur genegen is het restant kwijt te schelden danwel een betalingsregeling te treffen evt met een onderpand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding