Polderweg met één baan en fietspad aan twee zijden: waar moet je dan met auto rijden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

Het is geen enkel probleem om gebruik te maken van het fietspad als deze een onderbroken streep heeft. Door het fietspad b.v. rood aan te geven lijkt de weg ook smaller wat als effect heeft dat mensen zachter gaan rijden (over het algemeen)...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het fietspad is van de rijbaan gescheiden door een onderbroken streep, in geval van tegenliggers moet je de (rode) fietsstrook gebruiken (in ieder geval verstandig)
Overigens heeft de rijbaan geen middenstreep zodat je niet kunt spreken van 1 rijbaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is geen eenrichtingsweg?

Als het niet zo is dan zo rechts mogelijk. Misschien zelfs op het fietspad als het geen doorgetrokken streep heeft. Als er fietsers zijn inhalen en als dat niet kan er achter blijven tot je wel kan inhalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij in de buurt zijn veel van dat soort wegen. Je blijft in het midden van de weg rijden, zodat je voor fietsers niet hoeft uit te wijken. Op het moment dat er een tegenligger aankomt, dan schuif je beiden een stukje de fietsstrook op, en dan komt alles goed.

Over het algemeen mag je hier maar 60 km/uur, en als iedereen zich daaraan houdt kan het (bijna) nooit misgaan.