Wanneer heb je het meest last van zijwind?

Met een auto, niet al te zwaar, op een provinciale weg.

Toegevoegd na 52 seconden:
Als je juist harder of zachter gaat rijden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Hoe sneller je auto gaat hoe minder grip banden op de weg hebben.
Bovendien moet je bij een zijwind gevoelige auto vaak en meer corrigeren. Als een stuurcorrectie een halve seconde nodig heeft eer hij wordt uitgevoerd zul je bij een dubbele snelheid al twee maal zover uit de koers zijn geraakt voor je met de stuurcorrectie begint en wordt dit nog versterkt door het verlies aan grip.
Er staat alleen tegenover dat een sneller bewegend object meer de neiging heeft rechtdoor te gaan, maar die kracht is niet zo groot; bij een zeer glad wegdek (aangereden sneeuw) duwt een matige tot krachtige zijwind je met gemak van de weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
met gemak van de weg bij een hoge snelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik denk dat dit voor elke bestuurder anders is
maar ik denk dat als je harder rijdt dit wel degelijk nadelige invloed heeft. tevens ligt het ook aan de begroeiing natuurlijk en de grote van het voertuig