Moet je met je auto altijd naar de dealer of kun je net zo goed naar een goede garage in de buurt? Garantietermijn is afgelopen.

Dealers willen natuurlijk dat je naar hen toe gaat maar is dat wel noodzakelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Het beste antwoord

Als de garantie termijn is verlopen, dan zou ik gewoon een goede garage in de buurt zoeken!
Ik rij bijna 15 jaar Volvo, maar ik ben nog nooit bij de volvo dealer geweest!
Ik ben al die jaren klant bij een garage die in alle merken doet en een voorkeur heeft voor volvo's!
Het is een autobedrijf waar 5 man werkt incl de eigenaar, en of het nu rustig of druk is, je wordt altijd netjes geholpen! En het uurloon wat ze berekenen is ruimschoots onder het tarief van de dealer!
Dus waarom meer betalen voor dezelfde kwaliteit?

Een onafhankelijk autobedrijf, met een goede reputatie herken je aan een volle agenda en toch tijd voor zijn klant!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hoewel de dealer veelal de hele geschiedenis kent van een auto, breng ik hem liever naar een onafhankelijke garage. Een dealer gebruikt originele onderdelen maar daar zit ik met mijn 8 jaar oude bak niet op te wachten...veel te duur. Daarnaast heb ik het gevoel te betalen voor een gevulde showroom,een receptionist en een hoofd magazijn terwijl ik alleen een monteur nodig heb. Wellicht dat ik er met een nieuwe auto anders over zou denken, maar misschien is dat ook de een reden geen nieuwe auto te rijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een universele garage kan dit in principe ook. Om aanspraak te maken op de garantie moet het onderhoud wel volgens de voorschriften van de autofabrikant worden uitgevoerd. Zorg ook dat het serviceboekje door de garage wordt ingevuld. In sommige gevallen kan de serviceindicatie van de boordcomputer (meestal een lampje ‘service’ of een symbool van een gereedschap) alleen door iemand met een computer voorzien van de merkspecifieke software uitgezet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft helemaal niet naar een dealer toe. Het is jouw keuze. Zoek een garage bij jou in de buurt en vraag van tevoren een prijsopgave bij diverse garages. Officiele dealers gebruiken ook altijd de auto onderdelen van het desbetreffende automerk en dat is veel duurder dan een onbekend maar even zo goed merk. Ik doe het al jaren zo. APK altijd bij de Kwikfit en klaar is Kees. Rij al bijna 13 jaren zo in mijn auto. Ook met het merk banden moet je je even laten voorlichten er zijn goedkope en dure banden. Het werkt net zoals in de supermarkt: AH merk of huismerk: een groot verschil!
12 jaar geleden
Steenuiltje
12 jaar geleden
Klopt Frederieke.
@soldaat, wat is er mis met de Kwikfit?? Tell me!
Dat moet niet, maar de dealer heeft over het algemeen wel de onderdelen die nodig zijn voor jouw auto. Een andere garage moet vaak nog van alles bestellen en kan dan pas je auto repareren.
Wat ikzelf heb ondervonden, na een offerte, is dat de dealer een stuk duurder is dan een ongebonden garage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag naar iedere willekeurige garage gaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heeft gelijk, maar overdenk even dit. Een dealer kent jouw auto door en door. In een andere garage is het werkloon lager maar er wordt meer uren naar een fout gezocht, en uiteindelijk betaal je meer.
Als ik een fout met de elektronica heb, ga ik zeker en vast naar de dealer, maar olieverversing en remblokjes laat ik dan weer elders doen.
In de zomer heb ik 3 weken gewacht op een herstelling van een dichting tussen turbo en uitlaat.