Wat is het nut van het wegschuiven van de sneeuw op de weg?

Ik zie hier steeds nu van die sneeuwschuivers voorbijkomen, deze schuiven het bovenste laagje weg of zoiets (want de weg blijft wel wit en er ligt dus een platgedrukte laag sneeuw), maar wordt het daardoor niet juist gladder? Er wordt ook verder niet over gestrooid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeievraag trouwens
ik heb het ook gemerkt dat het niet veel hielp om te schuiven

Antwoorden (5)

Dat heeft inderdaad geen nut als ze niet meteen strooien.
Het beste werkt een borstel voorop en een strooiunit achterop de strooiwagen.
Het wordt ook gladder ja als ze harde ijslaag laten zitten en niet strooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kost minder strooizout. Als je eerst de bulk verwijdert zal het zout minder werk nodig hebben om het laatste 'glad' te elimineren....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hopen ze dat het gaat dooien. Hoe dunner de laag sneeuw is, hoe makkelijker ze zal dooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zit er in de onderste lagen nog strooizout dat zijn werk kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de sneeuwlaag te dik laat worden, wordt het steeds compacter naarmate er meer auto's op rijden. Dan wordt het ribbelig en nog moeilijker een veilig tempo te handhaven.