Een auto met hoge instap?

Die zijn er weliswaar genoeg, maar bijkomende eis is dat hij bovendien laag in de wegenbelasting moet zitten.
Wie heeft ervaring met een dergelijke auto.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
itsme
14 jaar geleden
Ik ken er een met automatische deuren.
Dat heet STADSBUS. wegenbelasting is niet van toepassing, die is voor de exploitant...
paulus811
14 jaar geleden
Wat is je budget ongeveer voor de auto?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
budget geen probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik haat onnodig betalen aan de belastingdienst.
paulus811
14 jaar geleden
Dat mag, maar wel een beetje raar. Dat er een enorme hoeveelheid BPM op de auto zit + BTW maakt dan zeker niet uit? Dat gaat naar diezelfde belastingdienst hoor, alleen klinkt het misschien niet zo.

Het beste antwoord

Misschien niet hét antwoord op de vraag, maar onderstaande test geeft veel informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tx

Andere antwoorden (9)

Lastig vraag hoor...

Een Hummer met de wegenbelasting van de Suzuki Alto vind je niet zo snel...

Dan kom je toch al snel in de categorie Mercedes A en B etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Nissan Pixo - tot het eind van het jaar betaal ik 4 euro !! wegenbelasting, en daarna zelfs helemaal niet meer. En ik vind hem prima om in en uit te stappen, met m'n nare knieën - hoog genoeg van de zitting tot de straat.
Ga maar eens proefzitten/rijden - ik ben erg enthousiast over "Pixie" (dit nav een lang geleden vraag, of je auto een naam heeft)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Ik kon je antwoord eerst niet geloven, maar heb inderdaad gelezen dat is aangekondigd dat de wegenbelasting in 2010 komt te vervallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, leuk hè? Ik heb Pixie nu bijna 2 maanden, en ik ben erg enthousiast !!
Wellicht een old-timer Jeep. Dan betaal je helemaal geen wegenbelasting....en als je dan ook nog een LPG installatie laat inbouwen zijn de brandstofkosten ook nog eens laag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de opel agila is goed te doen en met een zeer comfortabele instap google deze maar is en je zult het zien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kia Soul is een erg leuke auto met een wat hogere instap. En het is niet meteen zo'n bejaardenauto als een agila!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou gaan kijken voor een Suzuki SX4. Zijn nu leuke actiemodellen te koop, ze rijden goed en kosten minder dan 20.000. De instap is hoog, het verbruik redelijk en de auto ziet er stoer uit maar dat blijft altijd een kwestie van smaak.

Ook goed is een Toyota Verso, wel een familiekar en dat moet je maar net nodig hebben natuurlijk.

Je schrijft dat budget niet uitmaakt, maar je weinig wegenbelasting wil betalen om de belastingdienst niet te spekken. Vergeet niet dat er veel BPM en BTW op een auto zit. ALs je ze echt wilt pakken, importeer dan een dikke Duitse Mercedes ML waarvoor je nog maar weinig BPM hoeft af te dragen. Maar ja, dan ben je t weer aan de benzineaccijns kwijt. Je wordt gepakt, hoe dan ook.
paulus811
14 jaar geleden
Ik rij in een Hyundai Atos, is niet duur in de wegenbelasting, rijdt zuinig en de instap is zelfs voor mijn bejaarde moeder zeer goed te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
opel agila is de kleinste suv auto
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK ben zelf rugpatiënt en in het bezit van een Fiat panda. Fijne wagen, prima instap en goedkoop in onderhoud, verbruik en wegenbelasting.