Ik reed met mijn auto op de snelweg, en ineens deed hij niks meer, later kon k gewoon weer starten, wat kan dit zijn geweest?

Op het dasbord brandde een uitroepteken en het olie-lampje, olie is gecheckt en was goed. Daarna is de auto uitgelezen en er kwamen geen fout meldingen uit. Weet iemand wat dit kan zijn geweest??

Toegevoegd na 2 uur:
Het is een Volkswagen Polo 1.4 16V Trendline uit 2002

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitroepteken is je handrem, dat heb ik soms ook...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of oliedruk ! dat is veel belangrijker dan oliepeil.

Antwoorden (4)

Het kan een ,,vapour lock, zijn geweest.
Een dampbel in de carburateur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
carburateur das toch zoooo 1988 ;-)
Een spontane reset van je chip hardware ?
Als een apparaat opstart loopt hij altijd een soort check na
een soort bios check
en dus gaan heel veel lampjes even branden als check om te kijken of ze wel werken voordat ze in de normale stand gaan
iets heeft het reset knop getriggerd of zo ? hobbel dampbel
en schok door je auto ?
12 jaar geleden
Storing in het motormanagement en/of electronica. Ik heb het een paar keer met een vrachtauto gehad: ik wilde starten, op het dashboard kwam de melding: "motorstoring" en de motor deed niets. Na een minuut gewacht te hebben, kon ik weer starten en was de melding weg. In een andere vrachtauto staat continue de melding "airbagstoring" op het display. De garage krijgt die melding er niet uit, maar een storing is niet te vinden.
Ik denk dat het een onregelmatigheid in de software is. Maar wel slim om er even naar te laten kijken, zoals in jouw geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan zoveel zijn, wel merk/type, kijk op internet of er soortgelijke klachten zijn. Check ook of de accu verbindingen nog goed stevig zijn.