Waarom zit je niet recht achter het stuur van je auto?

Het stuur van de auto zit niet in het midden ten opzichte van de stoel. waaarom is dat?

Bijvoorbaat dank voor het antwoord.
Vergeetmijniet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3K

Het beste antwoord

Ha, die Vergeetmijniet;

Dat is bij heel veel auto´s in meer of mindere mate zo. Dat ligt hem aan de ruimte die beschikbaar is om de stuurinrichting in te bouwen. Die moet vaak een aantal ´knikken´ maken om van de ophanging naar het stuurwiel te komen en kan daardoor niet altijd zuiver recht worden geplaatst. Of alleen tegen hoge ontwikkelingskosten, wat de auto te duur zou maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zit WEL recht achter het stuur van mijn auto. Dus als de stoel van jouw auto niet in een rechte positoe staat t.o.v. jouw stuur, dan is er toch met jouw auto iets mis.

Toegevoegd na 1 minuut:
positoe = positie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het stuur zit wel degelijk precies recht voor de stoel van de bestuurder. Dat de bestuurder dan vervolgens niet precies in het midden van de auto zit, heeft te maken met het feit dat we niet midden op de weg rijden, maar aan de rechterkant. Je zicht is indat geval het best als je als bestuurder links zit. In Engeland rijden ze aan de andere kant van de weg, en , geloof het of niet, zit het stuur dus ook aan de rechterkant - daar waar het zicht voor de bestuurder het best is.
Overigens is de keuze voor links of rechts rijden in een land / streek volstrekt willekeurig. Het een is niet beter of makkelijker dan het ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan rijd jij waarschijnlijk in een oude mini? dat is de enige auto waarvan ik weet dat het stuur niet in het midden zit maar een irritant stukje naar recht. het kan ook zijn dat de stoel in jouw auto verplaatst is maar dat zou je aan bevestigingspunten moeten kunnen zien.
ik ZOU me wel voor kunnen stellen dat een stuur iets naar links geplaatst zou kunnen worden om het " gevoelsmatige evenwicht" tussen stuur en pook te creeren maar het is me nooit opgevallen...