Is een hoog benzineverbruik bij een Renault Twingo normaal?

Ik reed vandaag van heerlen naar rotterdam, zo'n 190 km heen en weer 190 km terug. De heenweg duurde een kleine 2 uur de terug weg natuurlijk hetzelfde.

Vantevoren had ik mijn Renault twingo, niet die nieuwe, volgetankt voor 45 euro.

Nu ben ik weer thuis en zit er nog maar 1/10 van de tank in. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja dat hangt ervan af onder welke omstandigheden je de afstand afgelegd hebt:
- hoe hard heb je gemiddeld gereden?
- wat is de inhoud van de benzinetank?
- waren je banden op spanning?
- hoeveel personen zaten er in de auto?
- was de auto zwaar beladen?
- wat is de inhoud van de motor?
- wat weegt de auto (leeg?)
Ritsuka
12 jaar geleden
Twingo van 2002, ik rijd gemiddeld 1 op 15/16. Die van mij is dus best zuinig

Antwoorden (4)

Ik vind het een fors verbruik voor een twingo. Maar is zeker niet onmogelijk. Ik heb een busje en kan 480 km met volle tank €100
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
380 km. gereden en 27 liters benzine verbruikt, dat is 14 km. op 1liter. Dit lijkt mij redelijk veel, maar ik ken de omstandigheden niet waaronder de auto is gebruikt. Leeg of vol bepakt maakt veeel verschil en met een gemiddelde van 95 km. per uur dan moet je af en toe flink doorgassen, dus.......
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het verbruik niet laag, maar ook niet uitzonderlijk hoog.
jc54
12 jaar geleden
Met milieuvriendelijk rijden zou je met een twingo 1:18 kunnen halen.
Het kan te makenn hebben met het verbruik van je auto, ook is het zo dat als je vaak moet remmen voor stoplichten en dergeliijke, daardoor kan ook veel benzine verbruikt worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
190*2= 380 kilometer. Voor 45 euro koop je ongeveer 30 liter benzine. Er was 1/10e over dus 3 liter. 380/27= 1 op 14 voor zo'n klein autootje is dat best veel.