Zijn er in Nederland meer mensen of meer auto's?

Hoeveel van elk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Veel meer mensen, dat zijn er ongeveer 16,9 mln.
Het aantal personenauto's is "slechts" 7,7 mln.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry maar ik vind het een slechte vraag. Als je nadenkt: er zijn mensen zonder rijbewijs, mensen onder de 18 en mensen die niet meer kunnen rijden(ouderdom). In de meeste huishoudens is er 1 auto per 2 volwassenen. Dus HOE kunnen er dan ooit meer auto's zijn dan mensen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@tiesw Er zijn geen slechte vragen, hoogstens slechte antwoorden zoals jij die nu verkondigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als ik jou vraag is jou account naam NicktheG dan vindt jij dat geen slechtvraag?
Of als ik vraag staat er op jou plaatje vrijheid?
Of is mijn naam tiesw?
Dat vind jij dus allemaal goeie vragen?

Andere antwoorden (4)

Ik denk toch meer mensen. Denk maar aan kinderen en oudere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook zeker meer mensen, maar van fietsen zijn er meer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb bijvoorbeeld een stadsfiets & mountainbike. Dat is dus 2 p.p.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er zijn inderdaad meer fietsen dan mensen! :-)
Het zou je nog verbazen hoeveel mensen meer dan 1 fiets hebben, BloodRedNou. En in Nederland heeft de gemiddelde peuter al zijn eigen fietsje en blijft de gemiddelde Nederlander (bijna) zijn hele leven fietsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er ook genoeg fietsen gestolen worden.
Volgens dit artikel uit 2007 had Nederland toen per 1000 inwoners 444 auto's: http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/13/aantal-autos-per-inwoner
Die verhouding zal nu, vier jaar later, nauwelijks veranderd zijn.
Dus er zijn beduidend meer mensen dan auto's, twee en een kwart keer zoveel.
Amadea
12 jaar geleden
Ik denk meer auto`s als je de auto`s die op de sloop liggen ook meerekend .
En al die auto`s die nog bij de garages staan en nog wachten op een nieuw baasje .