Ik heb een probleem met mijn auto MG F 1.8 met mijn handzender zijn beide portieren verschillend te open ,hoe los ik dit op ?

Aan de linkerportier gaat dit zeer moeizaam en moet er op de ontgrendelknop van de handzender stevig worden gedrukt eer hij ontgrendelt en ook bij het vergrendelen,aan de rechterportier is er niks aan de hand en opent en sluit hij normaal. Ik heb reeds van handzender gewisseld,het probleem blijft echter in stand. Wat zou dit kunnen zijn.

Toegevoegd na 59 seconden:
Bij de linkerportier moet diverse malen op de ontgrendel knop worden gedrukt eer hij ontgrendelt,bij de rechterportier is 1 klik voldoende.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dat heeft waarschijnlijk niets met de zender te maken maar met het mechanisme in de deur. Er zit een stel stangetjes in je deur die van de trekkende/ ingrijpende beweging van sleutel en handvat een beweging maakt die het slot opende. Dikke kans dat daar corrosie op zit of dat het motortje " vermoeid" is. Dit is namelijk de kant die je het meest gebruikt ( tenzij jij bij de pasagiersdeur instapt...) ik zou de bekleding en het plastic van de deur eens verwijderen en het euvel dáár gaan zoeken.