bestaat er een auto met maar twee voetpedalen? zo ja, welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.6K

Antwoorden (6)

Een automaat heeft maar twee pedalen: een rem- en een gas pedaal. Dit in tegenstelling tot een handgeschakelde auto; deze heeft dan een derde, koppelingspedaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle automaten. die hebben alleen gaspedaal + rem.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb een Suzuki en die heeft er 2
12 jaar geleden
Já, da's de trapauto....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere automaat behalve Mercedes en nog wat merken met een voetrem in plaats van een handrem. Het werkt precies.hetzelfde maar dan door een.pedaaltje links in te trappen en een hendeltje uit te trekken om hem weer los te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En sommige aangepaste auto's voor mensen met een beperking, bv gaspedaal of rem aan het stuur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle Go-Karts hebben ook maar 2 pedalen. Een gaspedaal en een rem. In tegenstelling tot alle automaten bedien je deze met twee voeten. De rem zit links en het gas rechts, Bij automaten zitten de pedalen naast elkaar en deze bedien je (normaal gesproken) met je rechtervoet. Bij sommige rijscholen kan je rijlessen nemen in een automaat en daar een apart rijbewijs voor halen. Je krijgt dan op je B-rijbewijs de aantekening dat je alleen in automaten mag rijden (met 2 pedalen dus) en niet in auto's met 3 pedalen; de schakel auto's.