Kun je ongestraft een buisje voor ruitenwisservloeistof (naar de achterruit) dichtknijpen?

Er komen 2 buisjes uit het waterreservoir. De ene die naar de achterruit gaat lekt, waardoor het reservoir vrij snel leegloopt. Omdat ik het sproeien van de achterruit niet zo belangrijk vindt, dacht ik erover om net voor die lekkage het buisje dicht te klemmen. Maar ik ben er niet zeker van of dat geen andere problemen veroorzaakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reparatie verkies ik boven afdichten oid. Bovendien voldoet de afgedichte installatie NIET aan de APK vereisten.

Het beste antwoord

Ja je kan hem dichtmaken, maar maak niet het gat dicht na waar je het afknijpt, want als je toch de ruitensproeierknop voor achter gebruikt je de pompje kan beschadigen omdat hij vacuum zuigt, even is niet erg maar op den duur is het niet zo goed. De gat zorgt dat hij gewoon lucht pompt en de motor van de pomp vrij kan draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Buiten een vuile achterruit zal dat geen andere problemen opleveren.
fremar
12 jaar geleden
Als je met "buisje" : slang bedoelt, zou je die af kunnen knippen en dichtklemmen. Maar als het een plastic slang is zou je natuurlijk ook gewoon op de plek van de breuk een hard plastic verbindingstukje kunnen monteren, of , als het maar een kleine beschadiging is, de slang goed dichttapen met duct tape. Ik vind het toch wel prettig zo nu en dan de achterruit te kunnen sproeien en goed zicht te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je achterruitenwisser erop zit moet voor de APK de sproeier het ook doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grote onzin tdipower
achterruitenwisser of sproeier is nooit verplicht.
ook niet bij de apk !
en als ze je dat bij de garage hebben gemeld,ga er dan vooral nooit meer heen.
want dan zijn het gewoon een stelletje oplichters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn excuses verkeerd gelezen in het APK regelgeving.