Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het nou met de nieuwe rijlesregeling? Mag je ook gaan lessen als je 17 bent ipv 16,5?

Elke site zegt wat anders. Mag je ook gaan lessen als je op 1 nov al 17 was ipv 16,5? Sommige mensen zeggen van niet namelijk, maar dat lijkt mij heel vreemd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
855

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hoe werkt het?

- Ben jij 16 jaar? Dan mag je starten met het halen van je theorie-examen.
- Vanaf 16,5 jaar mag je gaan rijlessen.
- Als je 17 jaar bent geworden mag je rijexamen doen.
- Heb je je rijbewijs gehaald? Dan kun je tot je 18de in de auto rijden samen met je coach.
- Vanaf je 18e mag je zelfstandig de weg op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit weet ik ja. Maar ik bedoelde dat sommige mensen zeggen dat dit alleen geldt voor mensen van 16, en dat je niet onder deze regeling valt als je op 1 nov al 17 was. Maar dat leek mij vrij vreemd dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, dat staat ook inde link die hij geeft en in mijn antwoord.
Alleen jongeren die op of na de startdatum 17 jaar worden, mogen het praktijkexamen afleggen bij het CBR. Ben jij al 17 op het moment dat 2toDrive start? Dan mag je wel beginnen met lessen volgen maar vanaf je 18de mag je het praktijkexamen afleggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al 17 op het moment dat 2toDrive start dan mag je wel beginnen met lessen volgen, Maar pas vanaf je 18de mag je het praktijkexamen bij het CBR afleggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site www.2todrive.be staat een leeftijdschecker, daar kan je gelijk zien of je mag gaan lessen of niet. Lekker makkelijk :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding