Mag je in je auto een briefje hangen met dat hij te koop is?

Een aantal jaren geleden heb ik mijn auto ergens geparkeerd met zo'n briefje en kreeg een bekeuring.Toch zie ik regelmatig auto's met zo'n briefje staan of rijden.
Is er een bepaalde uitzondering wanneer het wel mag,bijv. voor je eigen huis parkeren.Of mag je er wel mee rondrijden maar moet je het verwijderen wanneer je parkeert?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
5K

Het beste antwoord

Het verschilt per stad en zelfs per straat. Bij mij in de straat staat bijvoorbeeld een bord: "Verboden voertuigen te parkeren met het kennelijke doel deze te verkopen."

Bij ons wordt een briefje gedoogd van bewoners die hun eigen auto (waar ze nog mee rijden) voor de deur parkeren. Het verbod is bedoeld voor handelaren die een auto op een straathoek neerzetten tot die verkocht is, en daarmee een parkeerplaats bezethouden.

Dat je auto met briefje twee weken op één plek stond, zal dan ook wel te maken hebben met die bekeuring: het gaat dan erg lijken op het geval van de handelaar die een auto die te koop staat liever op straat dan onzichtbaar in een garage zet. Je maakt het de politie zo wel erg moeilijk om een oogje dicht te knijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat bizar zeg. Waarom zou je het niet mogen het is je eigendom. Was dit ook de reden, of kan het zijn dat het bijv midden op de achterruit geplakt was en daardoor je zicht minder was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees net van Antwoordman dat dit bepalend is in welke plaats je woont. Bij ons zie ik iedereen er mee rijden, zelfs ook gewoon reclame op een papiertje, bijv waar een rommelmarkt wordt gehouden. Woon zelf niet in een grote stad dus denk dat dit er inderdaad mee te maken heeft. Het is toch te gek voor woorden. Wat zal jij de balen hebben gehad toen je dit las. Zou zeggen dat ze beter iets kan kunnen doen.
Dat is afhankelijk van de stad waar je woont en geregeld in de APV. Bijv. in Haarlem moet je een ontheffing aanvragen en vervolgens mag je dan alleen in je eigen straat het briefje achter je ruit doen. In Amsterdam mag je geen twee auto's bij elkaar te koop aanbieden. Het verschilt dus.
AWM
14 jaar geleden
Raar ja...
Maar dan maak je toch een briefje met:
"vind u deze auto interessant? bel dan 06..."
op deze manier staat ie niet direct te koop.
Je beslist pas of je hem wil verkopen op
het moment dat er interesse is.