Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb vw polo van 2004 1.2 benzine hij maakt raar geluid bij het opstarten en raar geluid van 1 naar 2 weet niet lijkt op diesel auto zo geluid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een dieselgeluid lijkt erop dat je de kleppen hoort ratelen. Ik zou als eerste het oliepeil eens kontroleren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleppen, koppakking.. Witte rook toevallig en sludge in de oliedop?!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vul de olie eens bij met (goedkope) sysntetische longlife II olie van 5w40 - 5w15 a max 10 euro per 3 liter. Even een uurtje laten pruttelen, afkoelen, opnieuw starten en daarna na enkele minuten luisteren of er verandering is. Ook even stevig gas geven. Let OP! Niet rijden met je oude stijl maar alleen volgens de methode van HNR (het nieuwe rijden). (En als je niet exact weet wat ik nu bedoel, volg dan gewoon 2 rijlessen bij een instructeur. Ja, echt... Ook jij...!) Gaat het probleem niet weg, is het je koppakking, of koppelingsplaat (of zelfs alle platen) en anders je versnellingsbak... Dan de auto gewoon snel verkopen, dat blijft drama..
Succes hoor!
Dit is de beste site die ik er zo snel over kon vinden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
????? 5w15 bestaat niet en 5w40 longlife heb je niet voor 10 euro per 3 liter en ik vraag me af hoe het zou helpen bij deze klachten. Een auto gaat ook niet zo klinken als de koppelingsplaat (zit maar 1 in) op is. Ik zou zeggen kijk eerst eens of er metaalslijpsel in de olie zit, want het zou best eens kunnen dat je drijfstanglagers te ruim zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding