Is het mogelijk om geen 50 km/u te rijden en toch geflitst te worden?

Dus bijvoorbeeld als je heel snel accelereert maar wel onder de 50 km/u rijd vanaf het stoplicht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik denk dat je wellicht bedoelt `of je vanwege snelheid geflitst kan worden voor een overtreding van een 50km/uur limiet, terwijl je langzamer rijdt, maar wel aan het accelereren bent`.
Als dat je vraag is: Nee dat kan niet. De flitspaal meet snelheid van dat moment door heel snel achter elkaar het verschil in afstand van de paal te meten. Dat levert informatie over de snelheid van dat moment, niet over de acceleratie. Dus als die meting zegt dat je harder reed, reed je ook echt harder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, je kunt geflitst worden als het licht op rood staat, of als de maximumsnelheid geen 50 maar 30km is.
12 jaar geleden
Je kunt ook geflitst worden omdat je bijv. geen gordel om hebt. Is laatst bij een vriendin van mij gebeurt. daarbij schijnen ze tegenwoordig ook te flitsen om te kijken of iemand verzekerd is en belasting betaald.