Een auto (peugeot 407 sw diesel uit 2007 ) kopen met 300.000+ km. Wat te verwachten?

Voor weinig geld kan een 407 diesel kopen. (ex-lease, dealeronderhouden)Welke onderdelen moet ik laten vervangen om daar nog een paar jaar (4) en 20.000 km/jaar te rijden? Ik kom regelmatig in een land waar het arbeidsloon ongeveer 300 Euro/maand is, en kan dus rustig arbeidsintensieve reparaties laten uitvoeren. Maar welke onderdelen? Aandrijfassen/wiellagers/distributieriem/koppeling/versnellingsbak/waterpomp Meer nog? De onderdelenprijs is wel vergelijkbaar met hier.

Wat gaat er eigenlijk stuk bij 300.000 + km??

Dank jullie wel voor reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
300.000 kilometer sinds 2007,.. Exact de afstand die het licht in één seconde aflegt!

Het beste antwoord

De aandrijfassen zelf zijn zo goed als onverslijtbaar. Ik zou alleen de rubbers laten vervangen.

Van de versnellingsbak zou ik alleen de olie vervangen. Pas als de pook tijdens het rijden uit de versnelling begint te springen zou ik de bak vervangen tegen een ruilbak. Niet eerder. Misschien gebeurt dit wel nooit en ook een ruilbak is duur.

Van de startmotor de koolborstels vervangen en de bendix reviseren.
Van de dynamo de koolborstels en de kogellagers vervangen.

Rubberslangen worden poreus als ze ouder worden. Na vijf jaar loopt het nog niet zo'n vaart. Ze zijn relatief duur, maar bij zeven/acht jaar zou ik alle rubberslangen vervangen. De kans op onverwachte lekkage wordt te groot.

Ik heb lang geleden een Golf GTI16V gekocht waarvan de teller op 200.000km stond. Een paar jaar later heb ik hem verkocht bij 450.000km. Voor mijn gevoel kon de auto nog makkelijk nog eens 450.000km rijden.

Bij die auto heb ik rond de 300.000km de benzinepomp moeten vervangen (Hij had er twee die in serie stonden, een in de tank en een onder de auto ter hoogte van de achterwielen)
Je zou na moeten gaan of een diesel ook een benzinepomp in de tank heeft. De diesel injectiepomp lijkt me minder storingsgevoelig omdat diesel minder schraal is dan benzine.
Edraket
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk niet dat een dieselauto een benzinepomp heeft !lol

Andere antwoorden (1)

mijn mondeo staat nu op 348000 km en rijd op lpg.
de laatste drie jaar geen enkel onderhoud gedaan,zelfs geen olie of filters verwisseld,alleen kapotte schokbreker gehad.
en deze is van 1998,en een auto van 2007 is een stuk moderner en daardoor beter denk ik,dus kan makkelijk 5 ton rijden..