Kan je banden van 145x70x13 vervangen door 165x70x13?

kan ik ook 165x70x13 plaatsen voor 145x70x13

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Als je het over autobanden hebt: Neen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er ruimte voor heb in de wielkasten kan het. Wil je ze op dezelfde velg leggen als de 145, moet je even nagaan of dit kan. Dit gaat meestal niet, het verschil is te groot. 155 zou wel lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschil in afrolomtrek is te groot, afwijking is 5.2% ANWB advies is max 1.5 %. Dit kan dus niet verantwoord.