Knallen uit de uitlaat is gewoon onverbrande brandstof (benzine) die alsnog verbrand wordt in de uitlaat. Dit komt meestal voor bij auto's met meer vermogen icm met een open uitlaat (dempers en katalysator verwijderd) zodat je het ook nog hoort.

groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik hoorde gisteren iemand vertellen dat je dan je gas ver open moet trekken, bijvoorbeeld op de snelweg, en dan in een keer je gas dicht draaien. (Dat ging over de motor) Ik weet niet of dat met de nieuwe motoren ook nog zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon demper eruit, of bedoelde je dat niet? Je kan er ook gewoon een open pijp van maken!!

gr, Mees
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel. als je met je auto een kilometer of 50 per uur rijdt.
Contact uit, vol gas en daarna je contact weer aan.

Althans zo ging het vroeger. Ik weet niet of het met de motoren van tegenwoordig nog zo werkt.

En trouwens wel opletten. Als je tegenwoordig je contact uitzet, schiet je stuurslot erop.

Het klikt leuk maar is heeeeel slecht voor je motor en uitlaat.

Dus het advies is: Niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#En waarom niet??