Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als de APK vernieuwd moet worden, kan je dat dan gewoon doen en direct daarna de auto aanbieden voor de slooppremie?

M'n auto heeft geen 3 maanden APK meer (verder brengt de auto niks meer op, als ik 'm probeer te verkopen). Dus komt de auto niet meer in aanmerking voor een slooppremie.
Stel ik laat 'm voor 800 of 900 euro geschikt maken voor de APK. In ik laat 'm dan direct daarna slopen (en ik koop een auto van 2001 of nieuwer.) Dan heb ik nog altijd 200 of 100 euro winst, als ik dan 1000 euro slooppremie kan opstrijken...
Klopt die redering? Of zie ik iets over 't hoofd.

Zo ja: dat zou nogal zeer krom wezen... En dat kan nooit de bedoeling zijn. Dan wordt er nl. gewoon 800 of 900 euro letterlijk weggegooid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
562
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De criteria voor een benzine auto is:
1. De auto moet nog rijden.
2. De APK moet nog 3 maanden zijn.
3. Van 1995 of ouder.
De enige reden die ik kan vinden die voor mijn auto niet geldt, is 2.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het klopt.

Dat is om te voorkomen dat wrakken die nu in een achtertuin staan te vergaan aangeboden worden. In jouw geval zit je met een auto die een aflopende APK heeft. Jammer van het geeld, vrees ik..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
citaat: ''Dan wordt er nl. gewoon 800 of 900 euro letterlijk weggegooid.''

Niet helemaal, de garage heeft werk en de sloper heeft werk en je geeft weer geld uit voor een nieuwe auto. De economische motor wordt draaiende gehouden, en dat is nou precies het idee achter de sloopregeling.

En oja, het milieu ook natuurlijk ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat gaat niet want volgens mij moet er 6 maanden aaneengesloten een apk op de auto zitten dus dat zou ik eens goed navragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding