wat kost het om de olie van je versnellingsbak te laten vervangen?

Toegevoegd na 1 minuut:
prijsopgave

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
10.7K

Antwoorden (2)

Heel wat minder dan een versnellingsbak reviseren of vervangen!
Als je zelf vind dat het moet gebeuren of als iemand anders met deskundigheid je geadviseerd hebt: doen!
Het kost je waarschijnlijk een eurotje of 100. Hangt er een beetje vanaf hoe groot de inhoud van de bak is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien je reactie gaat het hier om een VW VR6 met een transmissieinhoud van 1 á 1½ liter.
De synthetische olie 75W90 van shel kost €12,95 per liter. Dit is dan verpakt per liter.
http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/169
In de losse verkoop zal het wellicht iets goedkoper zijn maar ben je in het ergste geval €20,00 kwijt. Denk dat het een kwartier werk is, dus aan arbeidsloon zal je hooguit €15,00 kwijt zijn. Volgens mij moet de klus voor pakweg €35,00 te klaren zijn.