Als ruitenwissers piepen wat is dan het probleem?

Als het droog is is het natuurlijk logisch maar ze piepen ook als het hard regent. Zitten ze te strak of te los op de ramen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (2)

Dit betekent dat de rubbers van de ruitenwisser te droog zijn, hierdoor ontstaat er te veel wrijving tussen het glas en het rubber.

Betekent dus ruitenwissers vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan ook gewoon zijn dat ze vernieuwd moeten worden,omdat er kleine scheurtjes in zitten,heb ik 2x na 4 weken gehad,vrij dure toen,kreeg uitleg"als ze een paar keer stof hebben moeten wissen,komen er scheurtjes,waardoor ze snel slijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of de rubbers van de wissers zijn uitgedroogd, of de as-jes onderaan de ruiten wissers zijn versleten. haal de ruitenwissers van het raam en controleer of ze dan nog leven maken, zo niet koop dan een goed set ruitenwissers.