Kan ik met een vierseizoenenband met de aanduidingen berg en sneeuwvlokje in de winter in Duitsland rijden?

Toegevoegd na 2 dagen:
Betekent dit dat de verzekeringsmaatschappij bij een eventuele aanrijding in Duitsland de schade dan ook vergoedt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Ja dat kan en mag

Toegevoegd na 34 seconden:
http://www.reifensuchmaschine.de/allwetter-reifen/allwetterreifen.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vierseizoenenband heeft winterse eigenschappen en is dus toegestaan in Duitsland. Kijk wel of er 4 mm profiel aanwezig is voor een goede werking op sneeuw.(in Oostenrijk verplicht)

Toegevoegd na 2 dagen:
Je krijgt schade alleen vergoed als je Casco verzekerd bent of als iemand anders aansprakelijk is voor de schade.
Een 4 seizoenenband met een sneeuwvloksymbool heeft winterse eigenschappen en is dus geen grond om een claim of aansprakelijkheid af te wijzen.