Winterbanden, verstandig? Wat kost dit?

Ik rijd een Volkswagen crafter, en zit na te denken om winterbanden onder de bus te gooien. Zijn deze er? Zoja wat mogen deze kosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet dat het pas verstandig is om ze te vervangen als de temperatuur onder de 10 graden komt. Dit stond een tijd geleden in de ANWB gids.

Antwoorden (3)

ja, zeker verstandig. Zodra je weer een winter hebt met partijen sneeuw en ijs, zoals de laatste jaren, ben je er blij mee. Het maakt een groot verschil in rij-veiligheid, en daarmee je eigen rijgenot.

Winterbanden zijn niet anders qua prijs dan zomerbanden (En omdat je ze de helft van het jaar rijdt, en de zomerbanden ook, gaan ze in totaal beide twee keer zo lang mee: Alleen het wisselen -kan- je geld kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
winterbanden zijn zelfs in somige landen verplicht. de winter van vorige jaar was best veel sneeuw en ze voorspellen weer zo'n winter.bestel ze niet te laat anders grijp je mis. ik zou het zeker aanraden omdat je remweg minder is en je meer grip hebt op de weg met winterbanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook 4 seizoenen banden.
Winterbanden doen het wel beter bij extreme omstandigheden natuurlijk.
4 Seizoenen banden kun je daarentegen 'helemaal oprijden' om het maar zo te zeggen, want wat als de winter-/zomerband nog niet op is?