Hoeveel remmen hebben de meest auto's? Bijvoorbeeld golf 4 of 5?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Het beste antwoord

Auto's hebben afhankelijk van het type 4 of 6 remmen.
Als ze voor schijven en achter trommels hebben zijn
het er 4

Hebben ze voor en achter schijfremmen dan zit er op de achterste wielen aan de binnenzijde nog een trommelrem die als handrem fungeert dan zijn het er 6.

Los van de "p" van een automatische versnellingsbak die ook als rem fungeert maar als het ware een pen is die het vliegwiel vastzet en alleen gebruikt kan worden bij stilstand.

beside topic;
Vrachtwagens hebben ook nog een "motorrem" dat is een klep die de uitlaat deels afsluit waardoor de weerstand van de motor groter wordt waardoor je beter op de motor kun afremmen.
Autobussen beschikken vaak over een "retarder" dat is een soort dynamo die in de aandrijfas zit en kortgesloten wordt waardoor hij veel weerstand krijgt waardoor een remmend vermogen gecreëerd wordt.
De laatste 2 zijn meer voor in de bergen waardoor de normale remmen ontzien kunnen worden en oververhitting wordt voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alle auto's hebben er 4.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er is wel een verschil in soorten. Er zijn auto's met schijfremmen op alle wielen en auto's met trommelremmen. En ook in schijfremmen heb je weer soorten, zoals metalen of keramische schijven. De laatste remmen het best, maar zijn alleen op de topklasse te vinden en dan vaak ook nog tegen een aanzienlijke meerprijs.
Plaatje bij antwoord
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vroeger, werden toen ook alle auto's met 4 remmen uitgerust? Ik kan me voorstellen dat je toen niet veel remkracht nodig had, of waren toen de remmen weer van mindere kracht?
paulus811
12 jaar geleden
MrTomaat, er zullen vast ooit auto's geweest zijn met twee remmen. Maar achteraf realiseer ik me dat mijn antwoord fout is. Er zijn namelijk ook auto's met 5 remmen, 4 normale en een remparachute. Er is een Lamborghini en naar ik meen ook Bugatti met een dergelijk feature.
paulus811
12 jaar geleden
Mijn antwoord is overigens gebaseerd op de toevoeging 'zoals de golf 4 of 5'. Aanname is dat het dus om moderne auto's moet gaan.
Cryofiel
12 jaar geleden
Dus de auto van Fred Flintstone, met twee remmen, telt niet mee?
paulus811
12 jaar geleden
Jawel, maar volgens mij remt Fred zelf mee met z'n voeten. En dat brengt het totaal aantal remmen weer op 4. Tuurlijk ben ik Fred Flinstone niet vergeten!
crispy
12 jaar geleden
En de reliant heeft er waarschijnlijk 3. Maar of die zich onder de naam 'auto' nog mag vertonen weet ik niet...
Cryofiel
12 jaar geleden
@paulus811, ik dacht juist dat de twee voeten van FF de enige twee remmen van zijn auto waren.
paulus811
12 jaar geleden
Das waar! Gelukkig gaat de vraag over het aantal remmen bij de 'meeste' auto's, dus ik kom ermee weg.
Twee. De handrem en de voetrem.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de vraag(stelling) lijkt mij dit een correct antwoord +1