welke soort benzine moet er in een peugot 207?

Mijn moeder heeft net een auto gekocht, maar ze vraagt zich af of je er ook gewoon 95 in kunt doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
7.6K

Het beste antwoord

Even op het kentekenbewijs kijken wat de brandstof is. Staat er Diesel, dan uiteraard diesel. Staat er bij soort brandstof': Benzine, dan moet je euro95 tanken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zeker, daar loopt haar Peugeot prima op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gooi anders haar kenteken door de RDW registratie, daar moet het ook bij staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee Euro-95 benzine is ongelood en ook nog bevat het veel te veel wettelijk verplichte bijmenging van bioalcohol: dit levert in veel oudere modellen oa. Peugeot 207 problemen op.
Sommige non-exportmodellen mag zelfs superbenzine nog niet eens in maar geen nood, in elke pomp verkopen ze loodvervanger met van die handige maatbekertjes erop ingeseald, gewoon het (wel prijzige) tankje aanschaffen en vooraf enkele eetlepels in de brandstoftank ingieten, daarna gewone euro-95 toevoegen.
Het kàn echter ook zo zijn dat inmiddels allang nieuwe chroomstalen kleppen zijn gemonteerd want in gasauto's is dit standaard. Controleer gewoon even aan de boorgaten of de auto standaard ooit op gas heeft gereden of kan rijden: in dat geval mag gewone euro-95 er altijd wel in.
Verder is er nóg een manier: bij rijden op duurdere superbenzine moet het ontstekingsmoment 4-6° eerder vallen dan bij gas of Euro-95 omdat de toevoegingen trager zullen ontsteken. Dit valt met een stroboscoop te zien en dit flitsbeeld vertelt ons iets over de afstelling.