Hoe kun je het beste een auto slepen?

Zonder stuur- en rembekrachtiging lijkt het me nogal gevaarlijk. (motor loopt niet meer) en hij moet naar de garage.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
13.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al goede ant w hier toch een aandachtspunt punt ,het gesleepte voertuig moet steeds bij vaart minderen zo dus daninig mee remmen ,dat sleep kabel strak blijft ,anders krijgt de gesleepte steeds een klap ,dus ver vante voren anticiperen .en nogmaals rem en stuur bekrachtig doen het niet ,maak eerst een oefen rondje in de buurt succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja zet contact aan en stuur slot er af

Het beste antwoord

De meest ervaren chauffeur in de gesleepte auto, de chauffeur van de slepende auto goed instrueren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De auto in zn vrij zetten, alarmlichten aan en meesturen (laat het contact aan ivm stuurslot). Hang tevens een opvallend vlaggetje in het midden van je sleepkabel, zodat andere weggebruikers zien dat jullie aan elkaar vast zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
let op als het een automaat is moet je even kijken in het boekje als deze gesleept mag worden,want niet iedere automaat mag gesleept worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
als het ver slepen is zet hem dan op een auto ambulance
zal de garage waar je hem naar toe wil slepen wel hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd er rekening mee dat de gesleepte auto veel zwaarder zal sturen en remmen dan normaal, omdat de motor niet loopt. Mensen die al wat langer een rijbewijs hebben weten dat, zij hebben nog gereden in auto's zonder stuur- en rembekrachtiging. Gevaarlijk hoeft het niet te zijn als je daar rekening mee houdt en de snelheid aanpast. Alarmknipperlichten aanzetten en het contactslot ook. Dan staat het stuurslot vrij en werken ook de remlichten.
Hou er bij automaten en bij Citroëns met hydro-pneumatisch veersysteem rekening mee dat deze vaak niet of slechts over zeer korte afstand gesleept mogen worden.
Gebruik altijd het sleepoog. Meestal zit dat achter een klepje in de voorbumper, of het is los in de wagen opgeborgen en moet erin geschroefd worden. Nooit de sleepkabel aan andere onderdelen vastmaken, want daarmee kun je veel schade aan de auto aanrichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achterwielaangedreven automaten kun je het beste je aandrijfas loshalen om schade te voorkomen.
Ikzelf zal de auto niet in zijn vrij, maar in versnelling zetten om af te kunnen remmen op de versnellingsbak (afhankelijk van wat er met de motor aan de hand is).
Sleepkabel voorzien van een opvallend markering (rode doek o.i.d.) en niet te korte maar ook niet te lange kabel gebruiken. Standaard low budget sleepkabels zijn veelal waardeloos.