Wie weet waarom mijn VW T4 Diesel California Coach soms niet start?

Ik heb de camper van mijn vader overgenomen. Het is een VW California Coach, type T4 Diesel uit 1994. Voorgloeien (uiteraard) en choke.
Mijn vader heeft hem altijd bij een erkende officiele VW dealer/garage in onderhoud gehad, maar ook zij kunnen niet achterhalen waarom de VW soms moeilijk doet..

Probleem: Soms start hij meteen en soms niet. Als hij niet start wacht en probeer ik 5 a 10 minuten en op een gegeven moment slaat start hij ineens. Geen duidelijk verschil bij warme of koude motor en nat of droog weer.

Reeds vervangen e.d.: Brandstofpomp, accu, startmotor, gloeiding en bypass in startonderbreker gemaakt.

Wat o wat kan er aan de hand zijn en waar moet ik kijken (ben niet zo thuis in dieselmotoren...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Het beste antwoord

Niet makkelijk om een oorzaak aan te wijzen.

Te beginnen in de brandstoftank, is de aanzuigleiding goed schoon.

Opvoerpomp, werkt deze nog voldoende en laat het na het stoppen van de motor de leiding niet leeglopen.

Brandstoffilter, stroomt er voldoende brandstof doorheen.

Brandstofpomp, geeft deze op alle leidingen voldoende druk.

Injectoren, gaan deze niet te vroeg open en vernevelen ze voldoende.

Zo zijn er meer oorzaken te bedenken maar dit de vier die het vaakst als probleem naar voren komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord +1

Andere antwoorden (4)

Heb je je zekeringen al nagekeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker als hij soms later wel start zou ik de gloeispiralen nog eens na laten kijken. En de brandstofpomp kan ook nog een oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens op deze site. heb er zelf goede ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem eens contact op met Fa Buchli Diesel Service in Harderwijk, mogelijk dat zij een oplossing hebben.