Welke auto is goedkoop in gebruik?

Als voorbeeld: Een Daihatsu Move ziet er niet uit (heb er zelf een gehad) maar reed superzuinig. Ik ben op zoek naar een autootje dat niet te duur is in aanschaf (mag wel een lelijk ding zijn en oud als hij motorisch maar goed is) maar die met name goedkoop is in de belasting en verzekering. Ik zal hem niet dagelijks gaan gebruiken dus wat benzine betreft kan ik het gebruik zo goedkoop maken als ik zelf wil. Ik denk zelf aan Suzuki, maar heb geen idee of die goedkoop in onderhoud zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Een Suzuki Swift van het vorige model of nog goedkoper, een Alto, zijn zeer betrouwbare auto's en rijden voor een spotprijs. WA verzekeren en een heel klein beetje wegenbelasting betalen (ze zijn erg licht, dus goedkoop in wegenbelasting), benzine erin en rijden maar.

En gaat er eens iets kapot, dan zijn de onderdelen goedkoop. Bovendien rijdt vooral een Swift helemaal niet onaardig en is er een enorme keus op de tweedehands markt.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn nog een boel auto's die tot 2013 vrijgesteld zijn van wegenbelasting. Sheelt al snel 20 euro per maand

Andere antwoorden (3)

Op de site van de ANWB staat de top 10 van zuinige auto's.
De top 3:
1: Fiat 500
2: Kia Picanto
3: Lancia Ypsilon

Zie bron voor de link van het volledige overzicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een fiat 500 is te doen zeker en vast of een opel corsa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fiat 500 en Peugeot 107 zelfde als de citroen c1