Ik wil graag een auto aanschaffen van bwj 1986 of ouder.Ik hoef dan geen wegenbelasting te betalen.Maar kan ik dan een oldtimerverzekering afsluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dit kan al voor voertuigen van 15 jaar en ouder. De belangrijkste voorwaarden zijn dan voor voertuigen van jonger dan 20 jaar de type aanduiding niet meer in productie mag zijn. Dus een Volvo 740 uit 1996 kan als oldtimer worden verzekerd maar een Volkswagen Golf van 18 jaar oud nog niet.

Is de auto ouder dan 20 jaar dan kan de auto ALTIJD als oldtimer worden verzekerd mits u aan de voorwaarden van gebruik voldoet.

Via onderstaande link kan je meer info vinden:
http://www.diksdirect.nl/verkeer/oldtimer-verzekering/wanneer-oldtimer-verzekering/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou ook een oldtimer hebben maar ik las( ik las het weet niet of het zo is) dat je alleen zo verzekering af kan sluiten als je al een auto op je naam verzekerd hebt.

Andere antwoorden (2)

Is mede afhankelijk of er al een ander motorvoertuig op uw naam staat waar minimaal een WA verzekering is afgesloten.

Meestal is er in een oldtimer polis ook beperking opgenomen voor het aantal af te leggen kilometers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Richardcolle;

In aanvulling op bovenstaande antwoorden: hou er ook rekening mee dat verzekeraars een minimumleeftijd van de verzekerde hanteren. Ik dacht dat 24 jaar is. Maar ook een gewone WA of WA-Extra/plus verzekering zal je bij een auto van die leeftijd vanwege de vaak geringe dagwaarde meestal de kop niet kosten.