Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet een waarschuwingssysteem voor auto's technisch worden ingevuld?

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/10507863/__Waarschuwings-systeem_in_auto_s__.html

En dan heb ik het over het 'waarschuwen' van de instanties zelf. Hoe moet er dan 'gebeld' worden?
Moet hiervoor misschien een sim-kaart worden gebruikt om via het GSM-netwerk te gaan bellen?

Ik kan me niet echt een andere 'landelijk' dekkende netwerk verzinnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
639

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens deze site is het nog niet duidelijk of het via UMTS of GSM gaat:

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is wel een site met een "duidelijke mening" maar ik vond er een duidelijke uitleg op staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn auto heeft dit al onder de naam 'BMW Assist'. Het systeem belt over de mobiele telefoon de hulpdiensten zodra er een ongeluk gedecteerd wordt. Ik vermoed (maar spreek gelukkig niet uit ervaring) dat de airbagsensor het commando geeft om te bellen. Het nummer is in het telefoongeheugen van de auto opgenomen en kan ook handmatig worden gebeld als de auto stil valt. BMW kan zelfs op afstand uitlezen wat de storing is en met welk onderdeel de pechhulp moet uitrukken.
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding