Hoe moet een waarschuwingssysteem voor auto's technisch worden ingevuld?

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/10507863/__Waarschuwings-systeem_in_auto_s__.html

En dan heb ik het over het 'waarschuwen' van de instanties zelf. Hoe moet er dan 'gebeld' worden?
Moet hiervoor misschien een sim-kaart worden gebruikt om via het GSM-netwerk te gaan bellen?

Ik kan me niet echt een andere 'landelijk' dekkende netwerk verzinnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Volgens deze site is het nog niet duidelijk of het via UMTS of GSM gaat:

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is wel een site met een "duidelijke mening" maar ik vond er een duidelijke uitleg op staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn auto heeft dit al onder de naam 'BMW Assist'. Het systeem belt over de mobiele telefoon de hulpdiensten zodra er een ongeluk gedecteerd wordt. Ik vermoed (maar spreek gelukkig niet uit ervaring) dat de airbagsensor het commando geeft om te bellen. Het nummer is in het telefoongeheugen van de auto opgenomen en kan ook handmatig worden gebeld als de auto stil valt. BMW kan zelfs op afstand uitlezen wat de storing is en met welk onderdeel de pechhulp moet uitrukken.
paulus811