Soms "klapperend geluid" onder de auto bij opkomen koppeling.

Bij mijn achterwielaandrijver hoor ik soms een "klapperend geluid" onder de auto vandaan komen bij het op laten komen van de koppeling. De auto schokt dan ook. Als je met wat meer gas en een slippende koppeling optrekt is het eigenlijk over. Verschijnsel doet zich voor in de eerste versnelling en in z'n achteruit.

Toegevoegd na 6 minuten:
Vreemd is nog wel dat het zich vooral voordoet als met de auto al een stuk gereden is. "Koud" eigenlijk weinig last.
De vraag is: wat is het probleem en is het een dure reparatie? Bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Tussenas zou kunnen, bijvoorbeeld versleten kruiskoppeling of defect vanglager of hardyschijf. Reparatiekosten vallen mee. Probleem kan ook in de koppeling zitten, de kosten zullen dan wat hoger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga hiermee naar de garage, bedankt !

Andere antwoorden (2)

klinkt als kapotte aandrijfas, heb zoiets gehad met een andere auto. kosten toen 450 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan ook de uitlaat zijn die los zit