Kan je op nieuwe auto's afdingen? Zo ja, hoe? En hoeveel kan er ongeveer af van een auto van 12.000 euri?

Ik wil graag een nieuwe auto. Maar hij is me net iets aan de dure kant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

Als je niets in te ruilen hebt, kun je dat als "onderhandelingsruimte"gebruiken. De ene dealer zal daar op ingaan, een andere wellicht niet, de verkopers worden afgerekend op het aantal stuks dat ze verkopen, dus zullen wellicht "water bij de wijn"willen doen. Willen ze geen korting geven, kun je nog proberen extra's of accessoires er gratis bij te krijgen (lichtmetalen velgen, carkit etc.). En een beetje bluffen, niet netjes, maar helpt vaak wel: "bij die en die krijg ik voor hetzelfde geld wél dit en dat erbij". Nee heb je, ja kun je krijgen, niet te snel toehappen! Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Meestal kan je er niet echt op afdingen, omdat het gewoon de auto is die jij wilt met de opties die jij wilt.
Je kan wel afdingen als je wat in te ruilen hebt (je oude auto), maar ik weet niet of je die hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op 2e hands auto's ja
Ja dat kan, maar we noemen het dan onderhandelen.
Een procent of tien moet kunnen, een beetje afhankelijk of je iets inruilt, en zo ja wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met dat soort dingen moet je gewoon snoeihard zijn, je zegt tegen de verkoper dat als je m in 1x betaal er 10.500,- voor wil neerleggen, en anders ga je naar de concurrent, en dat moet je ook gewoon doen dan.

als je de deur uitloop, komen ze achter je aan, of met deze aanpak lukt het bij de concurrent wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JaZeker kan dat. maar hou het wel realistisch. op 12,000 krijg je geen 4000 af.

Goede mogelijkheden zijn: Cash betalen, geen inruil, beter aanbod op ander emrk

als je wegloopt en ze komen ECHT niet achter je aan ben je te diep gegaan.

10% zit er wel op.

Ik heb bij mijn vorige leaseauto de kroting gezien die een garage gaf. Op een prijs van 27,000 betaalde men uiteindelijk 20,599 en dat was bij een garage die ik uitzocht dus niet een vaste leverancier van de leasemaatschappij,.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij autodealers is er een soort van bonus regeling waarbij een dealer over ALLE verkochte auto's in een jaar een hogere inkoop korting krijgt indien die boven een aantal nieuwe verkopen uitkomt. Trapsgewijs gaat die korting omhoog.
Daarmee heb je in december een leuk koop argument in handen bij die dealers die net onder zo'n grens zitten. Moet je wel wat dealers aflopen of je er 1 vind die om die reden extra korting geeft.(Ben je wel afhankelijk van modeluitvoering en kleur die in de showroom staat want zoiets moet voor 31 december op je naam staan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handig, die ga ik onthouden! Plus extra korting vanwege het 'oude' bouwjaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Tabe Als een dealer 100-199 auto's verkoopt krijgt ie 4% korting op de inkoop voor alle verkochte autos.
Als ie 200-499 verkoopt krijgt ie 5% korting...ook over die eerste 199.
als ie 500-999 verkoopt krijgt ie 6% over alle autos let op, percentages en aantallen hier genoemd zijn als rekenvoorbeeld. Die kunnen dus anders liggen.
Echter, een goede kennis van me heeft zo ooit 15000 meer inruil gekregen (mercedes) op 24 december...mits de nwe voor 31 december op naam zou staan. De dealer kwam duidelijk 1 auto te kort voor zijn extra bonus...
Hier in Belgie zeker wel. Wanneer men geen overname van een oudere wagen moet doen dan gaan ze wel tot 15 % korting. Meestal geven ze bij wel een overname grote bedragen nog voor je oude auto, daar trappen veel kopers dan in. Beter kan je de korting vragen, en je oude dan goedkoper wegdoen aan partikulieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je niets in te ruilen heb krijg je 6 % korting