Uiteraard kan dat. Elke benzinemotor kan omgebouwd worden op LPG. Vroeger reden veel lada niva's op LPG, en de meeste Amerikaanse terreinwagens (je kent ze wel, die zware pick-ups met een motorinhoud van 4 a 5 liter) in Nederland en België rijden op LPG, omdat deze zoveel zuipen dat het met benzine onbetaalbaar wordt. Let wel, hoe zwaarder de motor, om zo groter dient de ontspanner te zijn, m.a.w. de installatie moet in verhouding zijn tot de motor.

Toegevoegd na 32 minuten:
Uit jou andere vraag heb ik begrepen dat het gaat over een auto uit 1984. De ombouw naar LPG van deze oude carburatormotoren is veel eenvoudiger dan de hedendaagse injectiemotoren, dus ook aanzienlijk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad is dit geen probleem! Je hebt 2 opties te overwegen:
1. je laat de auto ombouwen op Lpg, maar doet verder niks aan de kleppen en zittingen, je spreid zo ook mooi de kosten, ik schat dat je met een rustige rijstijl misschien tot wel 200.000 Km kan komen, zonder dat de kleppen en zittingen versleten zullen zijn
2. je laat gas inbouwen, maar laat ook gelijk de kleppen en zittingen vervangen, zo moet je verder als de 2 ton kunnen komen, maar hoever? Durf ik niet te zeggen, Zorg dat ze gelijk 'harde' klapzittingen plaatsen, evt. zelfs met nieuwe kleppen, dan moet je heel ver kunnen komen
Succes met je wagen! Op Lpg lach je echt iedereen bij de pomp uit . . .