kan op mijn nieuwe 2de hands auto ook een afneembare trekhaak bevestigd worden?

heb n nissan micra gekocht uit 2006 maar helaas zonder trekhaak.
(jaja, ik weet dat sommige dit onzin vinden, een trekhaak op een micra, maar ik dus niet:)
ik wil er graag een trekhaak op maar lees nu ook over een afneembare trekhaak.
hoe werkt dit en kan die ook achteraf gemonteerd worden?
is dit net zo duur als een gewone trekhaak of duurder/goedkoper?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom onzin ? Er zijn toch ook leuke kleine aanhangertjes die hartstikke praktisch zijn ?? Niet iedereen hoeft meteen een ton sleurhut achter zijn auto te hangen, hoor. Wij hebben ook altijd een trekhaak gehad op de Starlett en nu op de Yaris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ook handig voor de fietsendrager!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind ik dus ook, had ik ook op mijn twingo, en veeeeeel gebruik van gemaakt, maar veel mensen reageren dat het onzin is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gehoord heb...
Blijkbaar ga ik met andere mensen om ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wonen we denk ik niet bij elkaar in de buurt, hihihi, maar zelfs bij de garage waar ik hem kocht zeiden ze dat, en die knnen er zelfs aan verdienen als ik hem er bij hun op laat zetten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Garages ; nee daar kom ik inderdaad nooit. :lol:
Voor mijn man iemand anders aan zijn auto laat zitten......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, mijn autootje heeft nu ook een trekhaak. Ik zou er in principe ook wel een aanhangwagen mee kunnen trekken, maar ik heb hem puur en alleen erop laten zetten voor de fietsendrager.

Het beste antwoord

Geen probleem. Dat kan op iedere auto gemonteerd worden. Ook al komt 'ie uit 1986. De afneembare trekhaak is wel duurder in aanschaf, logisch, gezien deze iets "complexer" is tbv de productie dan een normale.
Maar een indicatie geven van een prijs is erg lastig, omdat bij iedere auto de constructie anders is.

Hieronder een site:
http://www.trekhaakcentrum.nl/default.asp?pageID=6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks, heb gelijk een offerte aangevraagd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd. Even een gokje: Ik denk, inclusief montage, 460 euro. (natte vinger werk hoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelijk offerte aangevraagd, maar bij mijn eigen garage toch goedkoper.
wel heel erg bedankt voor je antwoord en tip!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt:)
485 Incl