Wat zijn jullie ervaringen met de Golf Plus?

Mijn zoektocht naar een nieuwe auto begon met VW. Ik zag een Jetta uit 2006 die me mooi leek. Bij de dealer bleek het dak boven de voorruit zo omlaag te lopen, dat ik (lange benen, stoel in de achterste stand) de borden boven de snelweg alleen kon zien als ze 150 m of verder weg waren.

De dealer liet mij een Passat zien. Mooie auto, wel duurder, en nog steeds geen goed zicht op borden en stoplichten.

Toen liet hij me een Golf Plus zien (1.9 TDI, 77 kW). Da's een hogere golf. Inderdaad, zelfs met mijn lengte heb ik veel ruimte boven mijn hoofd (een unicum!), en kan ik de borden lezen zonder op het dashboard te hoeven liggen.

Proefrit gemaakt, de auto reed prima, alleen wat moeilijk stabiel te krijgen na een snelle uitwijkmanoeuvre (flinke neiging tot nawiebelen).

De auto staat nu hoog op mijn kandidatenlijst. Daarom de vraag: wat zijn jullie ervaringen met de Golf Plus?

Toegevoegd na 1 minuut:
Extra vraag:

Vroeger zaten er altijd opgefokte bumperklevende jochies in de VW Golf. Heeft de Golf nog steeds die naam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (4)

Pas jij niet in een jetta? ben jij nog langer dan 2 meter ofzo?

Ik ken wel iemand met de Golf plus, goede auto maar die heeft nog niet zoveel km`s gemaakt, dus die is nog als nieuw.

maar het scheelt enorm waar je precies naar op zoek bent. Ik ben wel voor de Vw.

en ja, de Golf heeft nog steeds die naam, dus pak die Jetta maar... top auto, aleen slaat ie heel snel af in de 2e versnelling en als je stapvoets moet, moet je dat toch in de 1e doen. en de gordel moet aan anders piept hij irritand. verder een toppie auto.

Toegevoegd na 5 minuten:
met de jetta is het wel rustig uitstappen, en niet te spontaan, dan heb je zo`n bult op je hoofd van de deurstijl... was me ook gebeurd. en had hem het liefst die dag nog teruggebracht naar de dealer, maar nu ben ik blij met mijn keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien een golf polo iets voor jou. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Golf PLUS heeft een suf imago, iets voor bejaarden. Het petjesvolk zul je er niet snel in zien.

Verder een goede auto, je kunt er mee op vakantie en ook friet halen. Jammer dat ze allemaal in de saaiste kleuren verkocht zijn (zilver, donkerblauw etc)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken iemand van 2.03 m. die laatst een auto zocht. Hij is in veel auto's gaan zitten en kwam uiteindelijk uit op een opel astra. Maar een Renault Twingo had ook goed gekund als hij die tenminste mooi had gevonden..
Veel auto's kunnen met de stoel ook nog naar beneden en het stuur kan versteld worden, dat scheelt heel veel natuurlijk.
Sorry, dit is dan geen antwoord op je vraag. Ik heb geen ervaring met de Golf Plus. Maar misschien heb je er wat aan. Diegene had ook veel aan meningen en ervaringen van anderen.
Succes!