Lucht in mijn tank, wat te doen?

Elke keer als ik tank, stopt hij om de paar centen. Wat is hier aan te doen en wat gaat het kosten? Wat zijn de consequenties van zo door rijden / doorgaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Tanken lukt wel, echter dan moet ik het benzinehandvat wat meer omhoog houden ipv helemaal erin hangen. Er moet wat lucht bij kunnen zegmaar.

Helaas leidde dit vanmiddag tot benzine over mijn kleding.....

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb ergens gelezen dat je tank vacuum kan trekken? Gedeukt raakt? Levert dit niet tot aanvoer problemen richting motor of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5.9K

Antwoorden (2)

voor de auto maakt het niet uit.
je kunt ook eens proberen het pistool niet helemaal in te knijpen.
dit wordt veroorzaakt doordat de benzine niet snel genoeg de tank inloopt, misschien is de vulbuis (van de tankopening naar de tank) wat aan de kleine kant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een Renault Master (diesel, maar hetzelfde verhaal) gereden die daar ook ergerlijk veel last van had. Het is gewoon het type auto, de vorm van je slang, maar ik heb ook ontdekt dat het uitmaakt waar je tankt. In Engeland had ik daar veel minder last van. Duitsland zat er tussenin en in Nederland leek het wel erger te zijn.
Het maakt een boel uit en het geeft een stuk minder schuim als je het vulstuk iets meer naar links/rechts/boven/onder houd in de vulopening. Even een beetje met experimenteren! Niet uit de opening halen en vullen. Nergens voor nodig en geeft juist geknoei.