als mijn astra warm is en ik trek een beetje fel op rookt hij als een diesel en ik kan er dagelijks wel een liter olie in gooien de rook is echt pikz?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dit in combi met jou andere vraag is het eerste wat er bij mij op komt: koppakking.
Zelf rij ik ook een opel astra en had ook een zelfde soort probleem.
Let wel op een koppakking moet altijd vervangen worden door een nieuwe pakking, ook moet de kop gevlakt worden omdat deze kromtrekt en als je toch bezig bent de distributie riem is ook handig om dan te vervangen. Bij een garage kost dit tussen de 450,00 tot 600,00 euro.

Zou er niet te lang mee blijven rijden,
Want je koelvloeistof wordt gemengd met olie, en je olie verbrand simpel wel dit verklaart jou olie verbruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gauw naar de garage. Als het je koppakking is en je rijd te lang door, OS die 600 E een. lachertje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kost vlakken alleen al iets van 300 Euro tegenwoordig. Dan nog uurloon van eraf en erop etc. Als voor 600 ergens dit (goed) kunt laten doen dan heb je een meevaller. Het kan wel maar niet bij de dealer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan wat voor astra het is de mijne is een 96 er en dat zijn vrij simpele blokjes.
Ik zelf heb dit bij een beunhaas laten doen en heeft mij nog geen €275,00 gekost.
En mijn autotje rijd weer als een tiet

Andere antwoorden (2)

zeker weten dat je koppaking kapot is.
als je naar een garage gaat moet je ze wel vertellen dat ze alle slangen en je koelvloeistoftank schoon spuiten!!
anders blijft er overal olie zitten en gaat alles kapot.

heb het zelfde gehad
succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je koppakking stuk is wort hij heet ik denk niet dat het de koppakking is
.