Auto bokt (schokt) als constante snelheid probeer te rijden op gas. Wat is hiervan meestal de oorzaak?

Betreft een auto met G3 gasinstallatie uit 1997.
Als ik accelereer rijdt hij normaal. Als ik snelheid constant houd schokt de auto. Dus praktisch niet meer mogelijk op gas te rijden.

Als ik overschakel op gas dan eerst gaat de motor uit, 1 a 2 seconde. Daarna begint te rijden op gas.Stationair op gas gaat meestal de motor uit op benzine niet. Bij laag toeren op gas hetzelfde.
Op benzine loopt de auto (nog) goed.

Verbruik is hoog op gas 1 op 8, benzine 1 op 10.
(onderhoud is slecht)

Toegevoegd na 4 dagen:
Er was een waterlekkage bij de gas verdamper.
Koelwater verwarmt het vloeibaar gas zodat het niet bevriest. Dit verklaart echter niet alles.

Bij overschakelen loopt hij eerste moment niet op gas.
(2 seconde doet moeter niks.)
En als koelsysteem pas afgevuld behoort hij normaal te lopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

Vervuild filter misschien ?
Bougies vervangen?
Lekke luchtslang ergens ?
Lambdasonde kapot ?

Hang em eens aan het Co apparaat bij een garage of laat em uitlezen bij de dealer.