BMW 2006 automaat trilt bij hoge snelheden

Heb een BMW 320d automaat touring via BMW dealer nieuwe banden schijven velgen en laten uitlijnen nog steeds boven 140 trilling wordt soms sterker bij gaste en heeft iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Misschien speling in je stuurkolom of ergens anders, zoveel last zal je er niet van hebben aangezien je toch nergens 140 mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duitsland :)
Die trillingen kunnen diverse oorzaken hebben.

Een versleten rubber van de motorophanging, of een onbalans in de aandrijfas.

Maar vaak is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat de banden nog maar eens controleren. Kan bijna niets anders zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uitbalanceren met behulp van een motorbok.

Toegevoegd na 16 minuten:
De banden worden dan op de auto zelf uitgebalanceerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hardyschijf of tussenaslager of lood verloren van 1 van de velgen.
Bij welke snelheden is het ?
Trillen met optrekken duidt vaak op onbalans inde tussenas waar dus de hardyschijf en het tussenaslager zitten.