behoudt een auto zijn garantie bij verhuizing naar het buitenland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Ja, zolang je de factuur hebt wel. je zal alleen een behoorlijk eind gesleept moeten worden naar de garage toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
De plaatselijke dealer moet de garantie afhandelen.
De garantie blijft, en wordt door de plaatselijke dealer afgehandeld. Ik werk zelf met vrachtwagens, en daar zijn dezelfde regels van toepassing. Ook als er een vreemde klant binnenkomt, en er is nog sprake van garantie, dan repareren wij en handelen de garantie af met de thuisdealer.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1 zie mijn antwoord
Voor personenauto's geldt dit niet. De garantie is alleen maar geldig in het land waar de auto geleverd is.
De importeur van een merk in een land verdiend aan de auto als hij geleverd wordt en betaald hier ook de garantie van die wordt uitgevoerd door de dealer. Als je dan met je auto verhuist naar een ander land heeft de importeur ook niet verdiend aan de auto.
Bij vrachtwagens zal het anders zijn omdat deze door heel Europa rijden.