als het een gewoon wie is en het profiel is goed zolang je wil en de band goed is. Als het een smalle zogenaamde thuiskomer is dan zegt het woord het al je kunt er mee thuis komen en dan direct je goede band laten repareren. de thuiskomer mag je dan ook niet langer om je auto hebben deze banden zijn niet geschikt om lang mee te rijden
13 jaar geleden
Sommige reservewielen zijn gewoon een extra band. Deze kan er dan gewoon onder blijven. Zorg wel dat je zo snel mogelijk weer een goede / gemaakte reserve hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn onderhoudsboekje staat dat ik maximaal 1600 km mag rijden met mijn thuiskomer. Echter het is de bedoeling deze band zo snel mogelijk te vervangen. Indien profiel natuurlijk eerder versleten moet je hem natuurlijk eerder vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan wat voor band je op reserve hebt.
Mijn reservebanden zijn volwaardige banden om gewoon nog mee door te rijden, met dezelfde snelheid als anders en gewoon een goed profiel. Maar als je een afdankertje hebt als reservewiel, vervang 'em dan z.s.m. (kijk naar de slijtage of de staat van het rubber, scheurtjes of uitdroging).
Rij je met een 'thuiskomertje' (smal velgje), dan kan je er beter binnen een paar weken weer een ander onder zetten, alhoewel deze best wel heel wat maanden tot misschien wel 2 jaar goed zal blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een thuiskomer alleen zolang nodig is.
Als je een gewoon wiel hebt kan het wat langer maar daar zit ook een maar aan.
Als het een wiel betreft met dezelfde maat en dezelfde maat band maakt het niet uit maar als je een kleinere of grotere velg hebt en dus een andere rolomtrek krijgt is dat niet goed voor je assen en dergelijke dus rij er niet te lang mee door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gisteren de Splügenpas gedaan met het thuiskomertje (volgeladen Ford Mondeo).
Dus alpenpas + 1000 km naar huis tegen 90 à 95 km/h max. 2x de bandenspanning gecheckt waar dat kon (tankstation in Italië en Zwitserland).
Dus het kan wel degelijk (ik las op Wikipedia dat de actieradius 3000 km is...).
Dat je er "alleen mee naar huis of naar de dichtstbijzijnde garage" mag is dus beetje overdreven (maar wees dus gewoon voorzichtig!).
een jaar geleden