Gebonk onder mijn auto????

Hoi, ik heb een Polo 1.6 Atlanta, als ik een bocht maak naar rechts, hoor ik gebonk onder mijn auto.. En, dat alleen als ik naar rechts draai met me stuur.. Wat is dat nou? Moet ie uitgelijnd worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopgeest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, kan best, na al die dingen die ik heb meegemaakt met me auto...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had laatst hetzelfde, bleek het wiellager kapot te zijn. Kan ook de aandrijfas/homokineet zijn, dat heb ik jaren geleden eens gehad. Maar ik vermoed het lager, want als 't de homokineet is, dan rij je ws. niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm ok, want vandaag hoorde ik nog van me buurman ( een betweter ) dat t Miss t homokineet kan zijn :) dus, als dat m zou zijn, zou k niet of niet lang kunnen rije? Thanx for THE info..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen expert, maar toen de mijne geluid ging produceren, stond ik stil. Kan me wel voorstellen dat je nog kunt rijden, maar zeker niet lang/ver meer.

Antwoorden (6)

Als je een scherpe bocht maakt tikt hij dan ook aan die kant?

Toegevoegd na 48 minuten:
Sorry had inderdaad weer eens niet goed gelezen. Het is een grote kans dat je aandrijfas kapot is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey blackgear, Yep, t geluid klinkt harder en sneller als k n scherpe bocht neem.. En, dat alleen als ik naar rechts moet.. Met links hoor ik niks..
Ik denk je uitlaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heyy, Nee, t is echt wat anders denk k.. Want, die heb ik r ook bij hoor :) me uitlaat maakt ook al zijn eigen muziek :) dit is echt als ik naar rechts stuur.. Iemand zei dat k t moest laten uitlijnen, k ga volgend week naar de garage..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verkeerd staat uitgelijnd trekt je auto naar één kant. Doet ie dat?
meerdere antwoorden waarschijnlijk en homokoneet als je naar rechts draaid.laat je aandrijfassen na zien .ook stabiliteidsstangen of een schokbreker.ik denk niet aan de uitlaat,want die geven meestal en rammelend geluid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, dankje, ik ga zeker snel langs de garage.. En die herrie van t uitlaat :D die heb ik sinds 2 weken ook al haha door al die dingen die ik heb meegemaakt met me auto, word ik binnenkrt zeker zelf n automonteur :)) dankje voor j advies..
ik denk je homokineet.. als je te te lang met dit door blijft rijden bonkt dit vanzelf je aandrijfas, wiellager, versnellingsbak kapot.

vooral rustig rijden, niet hard optrekken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje, ik trek altijd snel op.. Vanaf vandaag ga ik wat rustiger doen.. Thanx!
Bij mijn VW was het de aandrijfas,inderdaad als ik bochten naar rechts maakte. Een bonkend hortend geluid. Ik moest 's nachts van Drenthe naar Den Helder en "dacht" dat het wel kon....totaal kapot gereden...... Laat het z.s.m checken in de garage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, ik ga dat dan maar snel doen! Xx
Het is inderdaad de homokineet. Dit is een geribbeld stuk aandrijfas, welke in je voorwiel schuift, en hem daardoor verbind met de versnellingsbak.

Zou er geen onnodige kilometers meer mee rijden, want je sloopt alles zodra je dit bonkende geluid hoort. Beetje jammer dat ze hier niet achter zijn gekomen bij de laatste garagebeurt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vond t ook al raar, heb me auto al een jaar.. En, wat ik allemaal heb meegemaakt met me auto.. Op t snelweg is me linker achterband met remschijf weggevlogen.. Radiateur lek.. Dat gebonk nu, word wel tijd om een ander auto te kopen denk ik :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me verstandig dat je een deskundige meeneemt, als je een andere gaat kopen: klinkt alsof je nu in het wrak van de maand rijdt: achterband (achterwiel?) met remschijf weggevlogen? Levensgevaarlijk man, zo'n auto.