snelheidsmeter geeft altijd 20 km teveel aan na vervangen accu

MISHUBISHI SPACESTAR BWJR 1998, DEALER KAN MIJ NIET HELPEN "HET BLIJFT ELECTRONICA"LIJKT MIJ EEN ZWAKTE BOD. WIE WEET RAAD?

Toegevoegd na 54 minuten:
HET GAAN OM EEN ANALOGE METER DIE BIJ HET OP CONTACT ZETTEN AL GELIJK NAAR 20 KM/UUR SPRINGT. VERDER DOET DE METER HET PRIMA MAAR WEL CONSEQUENT 20 KM TEVEEL.

Toegevoegd na 3 dagen:
Massapunt en accuklemmen schoongemaakt aande massa van de accu kan het niet meer liggen. Kan het dan ook nog het massapunt van de snelheidsmeter zelf zijn? Kan het eventueel ook een defecte spanningsbegrenzer zijn die pas problemen geeft als een zwaardere accu gemonteerd is? Dank voor jullie advies.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Tja blijkbaar werkt je snelheid meter op een te hoge Amperage of zoiets je zul waarschijnlijk en extra regelbaar weerstandje er tussen moeten doen ?
je zou eens moeten kijken of er een club is voor je wagentje.
12 jaar geleden
Ik heb het idee dat het niets met het vervangen van de accu te maken heeft.
Rij anders eens langs een Cordaad (das een bedrijf wat startmotoren en dynamo's reviseert en gespecialiseerd is in electronica) als je geen cordaad in je omgeving hebt zoek dan een soortgelijk bedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een digitaal werkende snelheidsmeter is dan kan de elektronica die de meter aanstuurt door het wegvallen en weer terugkomen van de accuspanning inderdaad van slag raken.
Bij sommige auto's wordt alles door de boordcomputer geregeld en die kan defect raken met de meest vreemde effecten tot gevolg.
Geeft jouw snelheidsmeter met een wijzer of met cijfers de snelheid aan? geeft hij als je stilstaat dan ook 20 km/u aan?
Kortom, de verzuchting van de dealer bevat wel de harde waarheid: alleen een expert op autoelektronica gebied kan hier iets zinnigs over zeggen. (ik niet)
Met een "weerstandje of zoiets" en een specialist in dynamo's zul je ook niet ver komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haal de min pool van de accu nog eens los en wacht tien minuten,dan weer aansluiten.
zou kunnen dat de computer dan weer gereset is.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechte massa contact. Even de accupolen schoon maken en misschien de massakabel op het chassis. Succes!!