Hoe haal ik condens uit mijn koplamp unit weg?

Van een Skoda Fabia 2006

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
15.8K

Het beste antwoord

Hallo Patcat,

Om het condens weg te halen uit je koplamp kun je het beste een fohn gebruiken, maar dat is tijdelijk !

De condens komt er door een lekkage, en het lijkt mij beter om de koplamp te vervangen .
Bij Winparts www.winparts.nl kost deze lamp €49.30 en dan ben je van het probleem af.

In andere antwoorden zie ik dat je de kap eraf moet halen,dit was in de jaren 80 zo, toen had je koplampglazen die je kon vervangen, tegenwoordig zoals bij jou Skoda zijn het complete units
Het glas/plastic is wel gekit op het koplamphuis, maar een los glas is nergens verkrijgbaar en als je het los kunt maken zal het er niet beter op worden

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord! :) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs in de jaren 2000 kun je koplampglazen afzonderlijk verwijderen.De Volvo V40 heeft dat.Ik heb vorige maand mijn koplampglazen vervangen.

Andere antwoorden (6)

Kap er af halen en goed rubber tussen zetten en anders watervaste kit gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Condens is gemakkelijk weg te krijgen doormiddel van die zakjes die je bijvoorbeeld in schoendozen vind (om het vocht weg te halen/houden). Als je die achteraan in je lamp steekt (dus tussen afdekplaat en reflector), dan zou jouw condensprobleem verholpen moeten zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met de vochtopnemende zakjes die je in schoendozen vindt enzo. misschien heb je iets aan die link: Let op : dit is NIET specifiek voor audi!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als zich condens in je koplamp heeft gevormd, betekent dit dat er water in de koplamp is gekomen.
Open de koplamp, verwijder de condens en gebruik bij het sluiten van de lamp de juiste en goede afdichting om daarmee te voorkomen dat zich Opnieuw condens vormt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben toch benieuwd hoe je een koplamp opent ...
aan de onderkant van de reflector een klein gaatje boren(helemaal onderaan dus)
en je bent voorgoed van het probleem af.
omdat eventueel vocht zich dan niet kan opstapelen maar altijd via dit gaatje verdwijnt.
en dit gaat heel vlug als je lampen branden,want dan word het behoorlijk warm daarbinnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
twee gaatje boren.Anders werkt het niet.1 gaatje aan de linkerkant en 1 gaatje aan de rechterkant.Het moet wel kunnen ventileren en dat lukt met 1 gaatje niet
koplamp eruithalen en het kit langs de rand van het glas wegsnijden,vervolgens laten drogen en overnieuw met siliconekit terug plaatsen.want waar geen vocht naar binnen komt is ook geen wasem.