Hoe kun je nagaan of een motorische reparatie na je auto wel of niet is uitgevoerd?

We hebben een reparatie onder garantie gehad maar men zei vooraf dat het niet zeker was of dat het de klacht zou verhelpen; nu heb ik er niet zo'n goed gevoel bij.. ik heb steeds het idee dat er niets aan is gedaan terwijl men dat wel zegt, om ons zoet te houden. Het probleem doet zich maar een heel enkele keer voor dus de kans dat het gebeurt in het half jaar reparatie garantie is erg klein..ik heb nog om het onderdeel willen vragen maar bedacht toen dat ik daar ook niet echt op kanv ertrouwen want ik zie niet van welke auto dat onderdeel komt, dus ze kunnen me alles wel meegeven.. Hoe pak ik dat nou aan? Ik ben niet zo maar wantrouwend..heb al het nodig met garages meegemaakt...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

De enige oplossing is in dit geval; wees erbij als je auto gerepareerd wordt! Stel vragen "welk onderdeel vervang je nu?" .... Doe alsof je óók domblondje heet, kan soms hele verrassende effecten hebben :) !! Een garage die zijn klanten serieus neemt zal daar moeite voor doen. Zeg dat je wil weten wat er vervangen gaat worden en wat dat gaat kosten én dat je daar toestemming voor moet geven; anders wordt er NIET betaald. Laat merken dat je alert bent dan is de kans een stukje kleiner dat ze een loopje met je nemen.
Als er al een reparatie is uitgevoerd en je vertrouwd het niet zou ik naar een andere garage gaan met je verhaal en vragen of ze kunnen zien of en wat er aan gedaan is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Uit je antwoord blijkt dat je geen vertrouwen in je garage hebt. De belangrijkste conclusie is dan: zoek een andere garage.
Bij twijfel altijd vragen om het orginele onderdeel. Ze zullen echt geen voorraad hebben van oude defecte onderdelen voor klanten die daar om vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van garage veranderen doe ik ook maar intussen heb ik mijn twijfels over deze reparatie..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan altijd naar een andere garage gaan en uitleggen wat er aan de hand is. Zij zouden dit dan kunnen controleren. Twee vliegen in één klap: zekerheid en een nieuwe garage :)
'T hangt van de klacht af (c.q. wat er stuk was) en van de uitgevoerde reparatie. Er zijn ook reparaties te bedenken waarbij er niks wordt vervangen.
Hier kan je evt. een garage zoeken die beter bij je past:
http://www.autoweek.nl/myreviewdealer.php

Toegevoegd na 5 minuten:
Ah, 't webadres is veranderd. Het is nu:
http://www.autoweek.nl/myreviewdealerindex.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp in welke omgeving deze uitspraak is gedaan. Toch vind ik hem dubieus. Blijkbaar vind je dat zelf ook dus ik zou ook een andere garage zoeken.

Overigens is het helemaal niet raar dat je wel garantie eist. Anders kan je wel een torenhoge rekening krijgen als je telkens weer terug moet naar de garage en elke weer moet betalen.....