Wat zijn aandachtspunten bij de koop van een tweedehands Mitsubishi Colt? wayan (1031)

Vrijwel ieder merk of type auto heeft vaak wel dingen die snel kapot gaan. Waar moet ik op letten bij de aankoop van een dergelijke auto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Antwoorden (3)

Wat wayan 1031 betekent weet ik niet, maar een Colt heeft geen specifiek zwakke punten. Het zijn bovengemiddeld betrouwbare auto's. Wel is het benzineverbruik iets hoger door het hoge frontale oppervlak en moet je houden van het nogal plastiekerige ogende dashboard en de hoge zit (neem tenminste aan dat je het recente model bedoelt).
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FF googelen en je weet het. ;-)
http://www.goeievraag.nl/vraag/instituut-anwb-knmi-bestraft-verkeerde.205630
paulus811
12 jaar geleden
geinig! Hoe het dan in deze vraag terecht komt blijft een raadsel voor me (en ik heb geen zin het raadsel op te lossen ;-)
Japanse auto's zijn zeer betrouwbare auto's als de auto goed onderhouden is mag het geen probleem zijn .
Maar je kan even kijken op de link als er steeds terugkerende gevallen van pech zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aandachtspunten is het plaatwerk boven de bevestigingen van de schokbrekers in de kofferbak. Die willen nog wel eens roesten. Is dat doorgeroest, kan je de APK vergeten.

De homokineet. Die zorgt voor aandrijving in de bocht.
Makkelijk te testen, draai het stuur helemaal naar rechts totdat deze niet verder kan, en ga rijden. Maak een paar rondjes, hoor je een tikkend of rammelend geluid, dan is de homokineet versleten. Uiteraard ook even testen met het stuur helemaal naar rechts.

En voor de rest: Superbetrouwbare auto!